Szabályzat hatályba lépésének napja: 2018. május 25.
A személyes adatok védelmére komoly hangsúlyt helyezünk.Ezért szeretnénk megismertetni Önt azokkal az adatkezelési illetve adatfeldolgozási folyamatokkal, amelyeket tevékenységünkkel kapcsolatban, illetve az általunk küldött információkkal kapcsolatban alkalmazunk. Az alábbiakban arról tájékoztatjuk Önt arról, hogy milyen adatokat, milyen célból rögzítünk, kezelünk, illetve hogy mit teszünk adatai védelme és az Ön jogainak érvényesíthetősége érdekében.
A jelen belső adatvédelmi szabályzat (a továbbiakban: „Szabályzat”) Trabach Botond Tamás EV 54763357 (székhelye: 5555,Hunya Arany János utca 1.); adószám: 54981467-1-24) (a továbbiakban: „Adatkezelő”) a vonatkozó jogszabályok, különösen az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 számú rendeletének (a továbbiakban: „GDPR”) a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a továbbiakban: „Mt.”), a kutatás- és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. tv. (a továbbiakban: „Kktv.”), a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény (a továbbiakban: „Nytv.”), rendelkezéseivel összhangban szabályozza az Adatkezelő birtokában lévő személyes adatok kezelésére, feldolgozására és védelmére vonatkozó általános kérdéseket.
A Szabályzat szolgál alapjául olyan további szabályzati rendelkezések kialakításának, amelyek az Adatkezelő egyes szervezeti egységei által kezelt és/vagy feldolgozott személyes adatok adatkezelésének speciális kérdéseit rendezik.
A szabályzat egyik rendeltetése adatkezelési tájékoztatás nyújtása a munkavállalók és a beszállítók személyes közreműködőinek részére a rájuk vonatkozó adatok kezeléséről.
A szabályzat másik rendeltetése az utasításadás a munkavállalók részére az összes Érintett adatkezelésének vonatkozásában.
Okosgazdák - Trabach Botond Tamás EV
Székhely: 5555,Hunya Arany János utca 1.
Nyilvántartási szám: 54763357
Nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 54981467-1-24
Weboldal: https://okosgazdak.hu
E-mail: info@okosgazdak.hu
Telefon: +36 30 399 4935
Bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel (a továbbiakban: Érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. A személy különösen akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt - közvetlenül vagy közvetve - név, szám, helymeghatározó adat, azonosító jel, illetőleg egy vagy több, fizikai, fiziológiai, genetikai, szellemi, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző egy vagy több tényező alapján azonosítani lehet;
Az érintett kívánságának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok - teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez;
A weboldal látogatásával kapcsolatos adatok kezeléséhez, továbbá célzott reklámcélú tájékoztató (hírlevél) küldéséhez kérjük az oldalra látogatók hozzájárulását.
A hozzájárulási nyilatkozat megadásával az érintett személyes adatait a hozzájárulási nyilatkozat visszavonásáig kezeljük. A hozzájárulás visszavonását követően töröljük az érintett adatait a nyilvántartásából.
Weboldalunkon megadott adatok kezelésének jogalapját az érintett tájékoztatás alapján történő hozzájárulása képezi.
Az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely a személyes adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;
Az alkalmazott eljárástól függetlenül a személyes adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így például gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása. Adatkezelésnek számít a fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS- minta, íriszkép) rögzítése is;
Ha az adatot meghatározott harmadik személy számára hozzáférhetővé teszik;
Ha az adatot bárki számára hozzáférhetővé teszik;
Az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges;
Az adatok továbbításának, megismerésének, nyilvánosságra hozatalának, átalakításának, megváltoztatásának, megsemmisítésének, törlésének, összekapcsolásának vagy összehangolásának és felhasználásának véglegesen vagy meghatározott időre történő lehetetlenné tétele;
Az adatok vagy az azokat tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése;
Az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adatokon végzik;
Az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely az adatkezelő megbízásából - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő megbízást is - személyes adatok feldolgozását végzi;
Az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;
Az Európai Unió tagállama és az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más állam, továbbá az az állam, amelynek állampolgára az Európai Közösség és tagállamai, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban nem részes állam között létrejött nemzetközi szerződés alapján az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam állampolgárával azonos jogállást élvez;
Minden olyan állam, amely nem EGT-állam.
A biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.
Egy természetes személy testi, fiziológiai vagy viselkedési jellemzőire vonatkozó minden olyan sajátos technikai eljárásokkal nyert személyes adat, amely lehetővé teszi vagy megerősíti a természetes személy egyedi azonosítását, ilyen például az arckép vagy a daktiloszkópiai adat.
Egy természetes személy testi vagy pszichikai egészségi állapotára vonatkozó személyes adat, ideértve a természetes személy számára nyújtott egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó olyan adatot is, amely információt hordoz a természetes személy egészségi állapotáról.
Minden esemény, amelynek káros kihatása lehet az informatikai eszköz vagy az azon tárolt adatok bizalmasságára, sértetlenségére illetve rendelkezésre állására
Az adat azon jellemzője, hogy csak egy előre meghatározott felhasználói kör (jogosultak) részére engedélyezett a hozzáférés, mindenki más hozzáférése illegális.
Olyan magánterület, amely mindenki számára korlátozás nélkül igénybe vehető, ideértve a közterület azon részét is, amelynek birtokába a személy- és vagyonvédelmi tevékenység folytatására megbízó valamely polgári-jogi jogügylet, különösen bérleti vagy haszonbérleti jogviszony keretében jut, feltéve, ha: a) a területrész igénybevétele, használata a személy- és vagyonvédelmi tevékenységet folytató által őrzött magánterület nyilvános részén folyó tevékenységhez szervesen kapcsolódik, annak folyamatosságát, segítését szolgálja, vagy; b) az adatkezelő, avagy a magánterület nyilvános részét igénybe vevő közönség ingóságainak elhelyezésére szolgál.
Személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják.
Az adat létének, hitelességének, épségének, önmagában teljességének kritériuma, ami biztosítja, hogy az adatot, információt vagy programot csak az arra jogosultak változtathatják meg és azok észrevétlenül nem módosulhatnak.
Az Adatkezelő Adatkezelési Szabályzata.
Vagyonvédelmi célból, az Adatkezelési Szabályzat területi hatálya alá tartozó ingatlanokon telepített elektronikus jelző és képi megfigyelőrendszer, ideértve a rögzítés nélküli, megfigyelési céllal üzemeltetett, avagy a hang- vagy képrögzítést is lehetővé tevő elektronikus megfigyelőrendszert (térfigyelés), az elektronikus beléptető rendszert, a betörésjelző rendszert, a távfelügyeleti rendszert, az adat- és informatikai védelemre irányuló biztonságtechnikai rendszert, továbbá az egyéb, jel és kép továbbítását vagy fény-, illetve hang jelzését is lehetővé tevő elektronikus műszaki megoldást.
Az Adatkezelési Szabályzat területi hatálya alá tartozó ingatlanokon engedéllyel tartózkodó természetes személy, aki nem azonos az Adatkezelő munkavállalójával.
Az érintettekről tárolt személyes adatot csak az a személy jogosult megismerni, akinek ez a kötelezettségei érvényesítéséhez szükséges. A személyes adatot kezelő, vagy egyéb okból annak megismerésére jogosult személy nevét, az adatok megismerésének okát és idejét jegyzőkönyvben kell rögzíteni.
Felhasználásnak az minősül, ha a személyes adatot bírósági vagy más hatósági eljárásban bizonyítékként felhasználják. Az, akinek jogát vagy jogos érdekét a személyes adatának rögzítése érinti, a személyes adat rögzítésétől számított 3 (három) munkanapon belül jogának vagy jogos érdekének igazolásával kérheti, hogy az adatot annak kezelője ne semmisítse meg, illetve ne törölje. Bíróság vagy más hatóság megkeresésére a személyes adatot a bíróságnak vagy a hatóságnak haladéktalanul meg kell küldeni. Amennyiben megkeresésre attól számított 30 (harminc) napon belül, hogy a megsemmisítés mellőzését kérték, nem kerül sor, a rögzített kép-, és/vagy hangfelvételt, valamint más személyes adatot meg kell semmisíteni, illetve törölni kell.
Személyes adat harmadik személyeknek csak az érintett előzetes írásbeli hozzájárulása esetén adható át. Ez nem vonatkozik az Adatkezelési Tájékoztató által ismertetett adatkezelésekre, illetve az esetleges, törvény alapján kötelező adattovábbításokra, amelyekre csak rendkívüli esetekben kerülhet sor. Tájékoztatjuk az érintetteket arról, hogy a munkáltatói humán erőforrási rendszerben kezelt adatok feldolgozása és tárolása céljából adatfeldolgozókat vesz igénybe. Az adatfeldolgozók személyéről az Adatkezelő jelen dokumentumban tájékoztatja az érintetteket.
Az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri;
A személyes adatok:
a) kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon kell végezni („jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság”);
b) begyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történjen, és azokat ne kezeljék ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon; a GDPR 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően nem minősül az eredeti céllal össze nem egyeztethetőnek a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból történő további adatkezelés („célhoz kötöttség”);
c) az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak kell, hogy legyenek, és a szükségesre kell korlátozódniuk („adattakarékosság”);
d) pontosnak és szükség esetén naprakésznek kell lenniük; minden ésszerű intézkedést meg kell tenni annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul töröljék vagy helyesbítsék („pontosság”);
e) tárolásának olyan formában kell történnie, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé; a személyes adatok ennél hosszabb ideig történő tárolására csak akkor kerülhet sor, amennyiben a személyes adatok kezelésére a GDPR 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül majd sor, az e rendeletben az érintettek jogainak és szabadságainak védelme érdekében előírt megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására is figyelemmel („korlátozott tárolhatóság”);
f) kezelését oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve („integritás és bizalmas jelleg”).
Az adatkezelő felelős a fentieknek való megfelelésért, továbbá képesnek kell lennie e megfelelés igazolására („elszámoltathatóság”). Az Adatkezelő nem gyűjt kiskorúakra vonatkozó személyes adatokat.
Az Okosgazdák - Trabach Botond Tamás EV által a munkavállalókról, valamint beszállítók személyes közreműködőiről (a továbbiakban ebben a pontban: „Érintett”) kezelt adatok egy része a GDPR 4. cikk 1. pontja szerint „személyes adat”.
A kezelt adatokhoz az alábbi személyek férnek hozzá:
Az Adatkezelő időbeli korlátozás nélküli szigorú titoktartási kötelezettséget vállal az általa kezelt személyes adatok vonatkozásában, azokat – az Érintett hozzájárulásától és a jelen Tájékoztatóban ismertetett adatkezelésektől eltérően – nem hozhatja harmadik személy tudomására.
Az Adatkezelő munkatársai, partnerei szerződésben vállalják, hogy a rájuk bízott, általuk gyűjtött, általuk feldolgozott, illetve megismert adatokat a jelen Tájékoztató és az Adatkezelési Szabályzatának előírásai szerint bizalmasan kezelik, s azokat nem hozzák harmadik személy tudomására.
Az adatkezelés célja
A munkaviszonyhoz tartozó feltételek biztosítása,valamint az ehhez tartozó jogszabályi kötelezettségének teljesítése.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes céljai
Az adatkezelés jogalapja
Jogi kötelezettség teljesítése (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés c,)
Az adatkezelés időtartama
Az egyes jogszabályokban meghatározott időtartamban. A munkaviszony alapjául szolgáló iratok megőrzési ideje: 50 év.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő a munkavégzéshez köthető időtartam naprakész módon történő adminisztrálása, a munkától távol töltött idő rögzítése céljából kezeli az Érintett munkavállalók személyes adatait, illetve a belépésre és kilépésre vonatkozó adatokat.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes céljai:
Az adatkezelés jogalapja
Jogi kötelezettség teljesítése (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés c,), illetve a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (továbbiakban: Mt.) 134.§-a a munkáltatók munkaidő nyilvántartási kötelezettségéről.
Az adatkezelés időtartama
Az adatokat az Érintettel való kapcsolat megszűnését követően töröljük.
Az adatkezelés célja
Az informatikai rendszerhez való egyéni felhasználói és csoportos hozzáférési jogosultságok biztosításához, illetve a hozzáférés megvalósulásához szükséges az Érintett (munkavállaló) alábbi adatainak a kezelése.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az adatkezelés jogalapja
Az Adatkezelő jogos érdeke (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés f,).
Jogos érdek megnevezése
Az ügyintézés, szolgáltatás minőségének garantálása kapcsán fontos, hogy azonosíthatóak legyenek az informatikai részfeladatok elvégzői, azaz a digitális adminisztrálás folyamatában résztvevő munkatársak. Elvárható, hogy minden munkatárs saját felhasználói fiókkal rendelkezzen, így kivizsgálhatók az esetleges incidensek, panaszok, megjegyzések a szolgáltatás kapcsán.
Az adatkezelés időtartama
Az adatokat az Érintettel való kapcsolat megszűnését követően töröljük.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő a felhasználó nevéhez tartozó jelszóváltoztatás végrehajtása céljából kezeli az Érintett (munkavállaló) személyes adatait.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az adatkezelés jogalapja
Az Adatkezelő jogos érdeke (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés f,).
Jogos érdek megnevezése
Az adatbiztonsági előírásoknak való megfelelés miatt szükséges a jelszavas védelem, illetve annak a lehetőségnek a biztosítása, hogy az Érintett megváltoztathassa jelszavát.
Az adatkezelés időtartama
Az adatokat az Érintettel való kapcsolat megszűnését követően 5 év múlva töröljük.
Az adatkezelés célja
Az Érintettnek (munkavállaló) ezen adatokat kell megadnia az informatikai rendszerből való törléséhez.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az adatkezelés jogalapja
Az Adatkezelő jogos érdeke (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés f,).
Az adatkezelés időtartama
Az adatokat az Érintettel való kapcsolat megszűnését követően töröljük.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő az Érintett (alvállalkozó vagy annak személyes közreműködője) iktatása, előminősítése céljából kezeli az Érintett személyes adatait.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az adatkezelés jogalapja
Érintett hozzájárulása (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés a,).
Az adatkezelés időtartama
Az Érintett által adott hozzájárulás visszavonásáig kezeli az Érintett személyes adatait, ennek hiányában a hozzájárulás megadását követő 5 év múlva törlésre kerülnek a kapcsolódó információk. Az Érintettek bármikor visszavonhatják hozzájárulásukat, postai úton a 1122 Bp. Eke utca 1., elektronikusan pedig az info@okosgazdak.hu címre küldött üzenetükben kérhetik személyes adataik törlését.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő jogosult a munkavállalók részére biztosított levelezőfiókot ellenőrizni. Az ellenőrzés során az Adatkezelő vagy az általa megbízott Adatfeldolgozó megismerheti a készüléken tárolt személyes adatokat.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az érintett személyes adatai, illetve az érintett által kezelt készüléken tárolt esetleges személyes adatok.
Az adatkezelés jogalapja
Az Adatkezelő jogos érdeke (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés f,), illetve a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 11. § (1).
A jogos érdek megnevezése
Az Adatkezelő jogos érdeke a munkavállaló munkavégzésének, a jogszabályok és belső szabályok megtartásának ellenőrzése egyrészt az üzleti folyamatok megfelelő minőségű biztosítása, másrészt az üzleti titkok védelme kapcsán.
Az adatkezelés időtartama
A munkaviszony megszűnése után legkésőbb 6 hónappal törlésre kerülnek a személyes adatok.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő jogosult a munkavállalók részére biztosított mobil eszközöket ellenőrizni. Az ellenőrzés során az Adatkezelő vagy az általa megbízott Adatfeldolgozó megismerheti a készüléken tárolt személyes adatokat.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az adatkezelés jogalapja
Az Adatkezelő jogos érdeke (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés f,), illetve a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 11. § (1).
A jogos érdek megnevezése
Az Okosgazdák - Trabach Botond Tamás EV jogos érdeke és törvényileg biztosított lehetősége a munkavállaló munkavégzésének, a jogszabályok és belső szabályok megtartásának ellenőrzése a munkaviszonnyal összefüggő tevékenység körében, egyrészt az üzleti folyamatok megfelelő minőségű biztosítása, másrészt az üzleti titkok védelme kapcsán.
Az adatkezelés időtartama
Az ellenőrzéstől számított 1 év, de legfeljebb az ellenőrzéssel kapcsolatos igény elévülése.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő jogosult a munkavállalók részére biztosított vállalati számítógépeket ellenőrizni. Az ellenőrzés során az Adatkezelő vagy az általa megbízott Adatfeldolgozó megismerheti a készüléken tárolt személyes adatokat.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az érintett személyes adatai, illetve az érintett által kezelt készüléken tárolt esetleges személyes adatok.
Az adatkezelés jogalapja
Az Adatkezelő jogos érdeke (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés f,), illetve a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 11. § (1).
A jogos érdek megnevezése
Az Adatkezelő jogos érdeke és törvényileg biztosított lehetősége a munkavállaló munkavégzésének, a jogszabályok és belső szabályok megtartásának ellenőrzése a munkaviszonnyal összefüggő tevékenység körében egyrészt az üzleti folyamatok megfelelő minőségű biztosítása, másrészt az üzleti titkok védelme kapcsán.
Az adatkezelés időtartama
Az ellenőrzéstől számított 1 év, de legfeljebb az ellenőrzéssel kapcsolatos igény elévülése.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő kereskedelmi, például partneri vagy viszonteladói megállapodás megkötése céljából kezeli az Érintett (partner képviselője, személyes közreműködők) személyes adatait.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az Érintet kapcsán:
Az Érintett vállalkozás kapcsán kezelt adatok:
Az adatkezelés jogalapja
A szerződés megkötése előtt az Érintett hozzájárulása (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés a,), azt követően az adatkezelés jogalapja szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont).
Az adatkezelés időtartama
A hozzájárulás alapján kezelt adatokat a hozzájárulás visszavonásáig, annak hiányában legfeljebb 5 évig tárolja az Adatkezelő.
Szerződéses kötelezettség teljesítése esetén az adatokat az Érintettel való kapcsolat megszűnését követően a Ptk. 6:22. § alapján 5 év múlva zároljuk. Ha az adatokat a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény („Számviteli Törvény”) 169. § alapján kötelesek vagyunk megőrizni, az adatokat az Érintettel való kapcsolat megszűnését követően 8 év múlva töröljük. A gyakorlatban ilyen eset, ha az adatok a könyvelést alátámasztó iratok részét képezik, például a szerződéskötéssel kapcsolatos dokumentumokban (adott esetben magában a szerződésben) vagy a kiállított számlán szerepelnek.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő adatokat kezel a gépkocsi bérbevevőjeként. Az Adatkezelő célja: a szerződés teljesítése, azonosítás, igényérvényesítés, a kapcsolódó nyilvántartás vezetése, illetve a költségek elszámolása.
Az adatkezelés jogalapja
Az adatkezelés jogalapja megbízási szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont).
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az Érintett vezetési okmányának az adatai:
A regisztrált Érintett gépjárművének az adatai:
Az adatkezelés időtartama
Az adatokat az Érintettel való kapcsolat megszűnését követően a Ptk. 6:22. § alapján 5 év múlva töröljük. Ha az adatokat a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény („Számviteli Törvény”) 169. § alapján kötelesek vagyunk megőrizni, az adatokat az Érintettel való kapcsolat megszűnését követően 8 év múlva töröljük. A gyakorlatban ilyen eset, ha az adatok a könyvelést alátámasztó iratok részét képezik, például a szerződéskötéssel kapcsolatos dokumentumokban (adott esetben magában a szerződésben) vagy a kiállított számlán szerepelnek.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő a munkabalesetek jogszerűen történő kivizsgálása céljából kezeli az Érintett munkavállalók személyes adatait.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az adatkezelés jogalapja
Jogi kötelezettség teljesítése (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés c,)
Az 1993. évi XCIII. munkavédelmi törvény. 64.§ (3) bekezdése, 5/ 1993.(XII.26.) MÜM rendelet, a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról.
Az adatkezelés időtartama
Az adatkezelés határideje határozatlan, az 1995. évi LXVI. törvény szerint: „A munkaügyi iratok, mint maradandó iratok (a munkavállalók adatai, a biztosításra és járulékfizetésre vonatkozó adatok), melyek tehát– a fenti előírásokból következően – nem selejtezhetők, ezeket a foglalkoztatónak meg kell őriznie azokat, illetve a cég megszűnésekor a végelszámolónak, felszámolónak gondoskodnia kell iratőrzőnél történő elhelyezéséről.”
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő az esetleges munkaviszonnyal összefüggésben keletkezett jogviták rendezése céljából kezeli az Érintett munkavállalók személyes adatait.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
A munkáltató az Érintett bármely, az adott ügy szempontjából szükséges személyes adatát kezeli a jogvita rendezése céljából.
Az adatkezelés jogalapja
A munkáltató, mint adatkezelő jogos érdeke, GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján.
Jogos érdek megnevezése
A munkáltató jogos érdeke, hogy jogi eljárások során megvédje üzleti érdekeit, illetve, hogy jogi eljárást kezdeményezzen, amennyiben üzleti, munkáltatói érdekei sérülnek.
Az adatkezelés időtartama
A jogszabályokban meghatározott elévülési időtartamot követő egy évig, megindult jogvita esetén a rendes és rendkívüli jogorvoslatok lehetséges végső határidejéig jogosultak az érintett személyes adatait kezelni.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő a vállalati a gépjármű helyzetének ellenőrzése céljából kezeli a gépjárműbe beszerelt GPS felől érkező adatokat, illetve az Érintett munkavállalók személyes adatait.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az Érintett (munkavállaló) által használt gépjármű:
Az adatkezelés jogalapja
Az Adatkezelő jogos érdeke (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés f,)
Jogos érdek megnevezése
Az Adatkezelő az általa bérelt, vagy birtokolt járművet a munkavállaló számára kijelölt feladatokra biztosítja, a jármű helyzetének ellenőrizhetősége biztosítja a munkafolyamat teljesítésének követését, illetve az esetleges üzleti döntések gyors, hatékony meghozását.
Az adatkezelés időtartama
Az adatok az Érintett általi gépjármű használat után 6 hónappal törlésre kerülnek.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő a gépjármű átadás-átvétel adminisztrálása céljából kezeli az Érintett munkavállalók személyes adatait.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az Érintett (munkavállaló) neve: azonosítás
Ügyintéző neve: azonosítás
Az adatkezelés jogalapja
Az Adatkezelő jogos érdeke (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés f,).
Jogos érdek megnevezése
Az Adatkezelő az általa bérelt, vagy birtokolt jármű átadás-átvételi jegyzőkönyv elkészítésével és tárolásával a céges tulajdon védelmét biztosítja.
Az adatkezelés időtartama
Az adatokat az Érintettel való kapcsolat megszűnését követően töröljük.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő gépjárművel történő baleset kapcsán szükséges teendők, illetve azok adminisztrálása céljából kezeli az Érintett személyes adatait.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az Érintett (munkavállaló):
Baleset adminisztrálásával kapcsolatos egyéb adatok
Az adatkezelés jogalapja
Jogi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bek. c) pont), illetve az Adatkezelő jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bek. f) pont, Mt. 11. §).
Jogos érdek megnevezése
Az Adatkezelő az általa bérelt, vagy birtokolt járművet a munkavállaló számára kijelölt feladatokra biztosítja, a jármű helyzetének ellenőrizhetősége biztosítja a munkafolyamat teljesítésének követését, illetve az esetleges üzleti döntések gyors, hatékony meghozását.
Az adatkezelés időtartama
Az adatokat az Érintettel való kapcsolat megszűnését követően töröljük.
Az adatkezelés célja
A munkahelyi balesetek, üzemi balesetek kivizsgálása, nyilvántartása, alkoholszonda alkalmazása.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az adatkezelés jogalapja
Jogi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bek. c) pont), illetve az Adatkezelő jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bek. f) pont, Mt. 11. §)
Jogos érdek megnevezése
a munkavállaló egészségének, testi épségének védelme, megőrzése a biztonságos munkavégzés feltételeinek biztosítása (balesetek megelőzése) érdekében az Adatkezelő ad hoc jelleggel alkoholszondás vizsgálatnak vetheti alá a munkavállalóit.
Az adatkezelés időtartama
Az alkoholteszt negatív eredményeit az Adatkezelő 3 munkanapon belül megsemmisíti, míg a pozitív eredményt a munkajogi igények 3 éves általános elévülési idejének lejártáig kezeli. A kapcsolódó egyéb adatokat az Adatkezelő 5 évig tárolja.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő célja, hogy a munkavállalók részére lehetőséget biztosítson egészségügyi szolgáltatások igénybevételére (például általános különböző vizsgálatokon, szűrőprogramokon részvétel) természetbeni juttatásként.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az adatkezelés jogalapja
A munkavállaló hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont).
Az adatkezelés időtartama
Az Érintett által adott hozzájárulás visszavonásáig kezeli az Érintett személyes adatait, ennek hiányában a munkaviszony fennállásának megszűnésekor az Adatkezelő megsemmisíti a kapcsolódó adatokat. Az Érintettek bármikor visszavonhatják hozzájárulásukat, postai úton a 1122 Bp. Eke utca 1., elektronikusan pedig az info@okosgazdak.hu címre küldött üzenetükben kérhetik személyes adataik törlését.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő által kezdeményezett rendezvények megszervezése, illetve külső szakmai rendezvényeken való részvétel biztosítása.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az adatkezelés jogalapja
Az Adatkezelő jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bek. f) pont), munkavállaló hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont).
Jogos érdek megnevezése
Az Adatkezelő érdeke, hogy az Általa szervezett esemény megvalósítását megfelelően adminisztrálja, dokumentálja.
Az adatkezelés időtartama
A rendezvény lebonyolítása után 1 évvel az Adatkezelő törli a rendezvényhez kapcsolódó adatokat. Az Érintettek bármikor visszavonhatják hozzájárulásukat, postai úton a 1122 Bp. Eke utca 1., elektronikusan pedig az info@okosgazdak.hu címre küldött üzenetükben kérhetik személyes adataik törlését.
A már megjelent és publikált dokumentumok, reklámanyagok már nem, illetve csak ésszerű keretek között vonhatók vissza.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő által szervezett rendezvények megörökítése a munkatársak részére. A képek a belső informatikai rendszeren érhetők el a munkatársak részére, akik ezeket saját célból felhasználhatják.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az adatkezelés jogalapja
A munkavállaló hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont).
Az adatkezelés időtartama
Főszabály szerint a fényképek a hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb a felvétel készítésétől számított 5 évig tárolhatók; illetve egyes kiválogatott fotók 15 évig megőrzésre kerülnek annak érdekében, hogy a munkavállaló számára szervezett jubileumi, nyugdíjba vonulási rendezvényen, vagy a munkavállalónak szóló ajándékként felhasználásra kerülhessenek. Az Érintettek bármikor visszavonhatják hozzájárulásukat, postai úton a 1122 Bp. Eke utca 1., elektronikusan pedig az info@okosgazdak.hu címre küldött üzenetükben kérhetik személyes adataik törlését.
A publikálást követően az interneten, közösségi oldalakon már megjelent képek, videók már nem, illetve csak ésszerű keretek között vonhatók vissza.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő az üzleti tevékenység bemutatása céljából szerepelteti a marketing anyagokban (reklám, hirdetés, értékesítés, arculatépítés, reprezentáció belföldön és külföldön egyaránt) Érintett képmását.
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
Az adatkezelés jogalapja
A munkavállaló hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont).
Az ezen pontban lévő adatkezeléshez tartozó részletszabályokat az Érintettel egyedileg kötött szerződés/hozzájáruló nyilatkozat tartalmazza.
Az adatkezelés időtartama
A hozzájárulás visszavonásig, illetve legfeljebb a szerződésben/hozzájáruló nyilatkozatban szereplő időpontig. Az Érintettek bármikor visszavonhatják hozzájárulásukat, postai úton a 1122 Bp. Eke utca 1., elektronikusan pedig az info@okosgazdak.hu címre küldött üzenetükben kérhetik személyes adataik törlését.
A már megjelent és publikált dokumentumok, reklámanyagok már nem, illetve csak ésszerű keretek között vonhatók vissza.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelő munkavállalói továbbképzése céljából oktatásokat tart és szervez (például általános, tűz- és munkavédelmi oktatások, külső képzések, tréningek).
A kezelt adatok köre és az adatkezelés részletes célja
munkavállaló adatai:
oktató adatai:
Az adatkezelés jogalapja
Az Adatkezelő jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bek. f) pont), illetve kötelező oktatás esetén jogi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bek. c) pont).
Jogos érdek megnevezése
Az Adatkezelő jogos érdeke a munkavállalók kompetenciáinak, szaktudásának a továbbfejlesztése.
Az adatkezelés időtartama
Az oktatás megtartásától számított 1 évvel az adatokaz megsemmisíti az Adatkezelő.
Az Adatkezelő egye törvényi kötelezettségek és feladatok kapcsán továbbítja az Érintett adatait más Adatkezelőkhöz, illetve adatfeldolgozókat vesz igénybe egyes részfeladatok elvégzéséhez.
Az adatfeldolgozónak a személyes adatok feldolgozásával kapcsolatos jogait és kötelezettségeit az GDPR, valamint az adatkezelésre vonatkozó külön törvények keretei között az Adatkezelő határozza meg. Az általa adott utasítások jogszerűségéért az Adatkezelő felel. Az adatfeldolgozó az adatkezelést érintő érdemi döntést nem hozhat, a tudomására jutott személyes adatokat kizárólag az Adatkezelő rendelkezései szerint dolgozhatja fel, saját céljára adatfeldolgozást nem végezhet, továbbá a személyes adatokat az Adatkezelő rendelkezései szerint köteles tárolni és megőrizni.
Az Adatkezelő az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzésére az alábbi táblázatban felsorolt adatfeldolgozókat veszi igénybe.
Az adatfeldolgozók neve és elérhetősége | Az adatfeldolgozás során ellátott tevékenysége |
---|---|
Kenzál Kft. Cím: Szarvas, Vasút u. 39, 5540 Telefon: +36 66 311 884 | A könyveléshez, így az üzleti vagy egyéb tranzakciókhoz, ügyletekhez, kapcsolódó bizonylatokhoz, megállapodásokhoz és az ezeken kezelt személyes adatokhoz fér hozzá. |
Magyar Telekom Nyrt. 1519 Budapest, Pf. 434 https://www.facebook.com/TelekomHU Telefon: 1414 Adatkezelési tájékoztatója: | Az Okosgazdák számára szükséges telekommunikációs szolgáltatások (Telefon, Mobilnternet) üzemeltetőjeként hozzáférhet az Adatkezelő hívásainak adataihoz, illetve ráláthat az internethasználat részleteire. |
ARUBA cloud - üzemeltetője a BlazeArts Kft. 6090 Kunszentmiklós, Damjanich u. 36. 1/8 adószám: 12539833-2-03 Adatvédelem: https://www.forpsi.hu/ForpsiHU/media/Forpsi/Documents/tc-files/Adatvedelmi-szabalyzat.pdf | Feladata az Adatkezelő által kezelt adatállományok tárolásának biztosítása, illetve az elektronikus levelezőrendszerének üzemeltetése, biztosítása. Az Adatkezelő által a jelen Tájékoztató alapján kezelt összes személyes adathoz hozzáférhet. |
EVOBRANDS Kft. Cím: 1082 Budapest, Baross utca 47., II. emelet, E-mail: info@evobrands.hu Telefon: +36-30-725-5632 | Feladata online marketing szolgáltatások technikai kivitelezése. Az Adatkezelő ügyfeleinek adataihoz fér hozzá, a szolgáltatás teljesítésének mértékében, |
Szállítást végző cégek | Feladata az Adatkezelő által adott szállítási adatok alapján a termékek kiszállítása. Az Adatkezelő által a kezelt szállítási adathoz fér hozzá. |
Magyar Posta Zrt. Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6. Adatkezelési tájékoztatója: www.posta.hu/adatkezelesi_tajekoztato | Az Okosgazdák megbízása alapján hozzáfér a postai levél, vagy egyéb küldemény kézbesítéséhez, kiszállításához szükséges személyes adatokhoz |
Takarékbank Zrt. Székhely: 1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 9. E-mail: kozpont@takarek.hu Adatvédelmi tájékoztatója: https://www.takarekbank.hu/files/17/50522.pdf | Az Okosgazdák számlavezető bankja, online fizetés vagy banki átutalásos fizetés esetén hozzáfér az utaláshoz kapcsolódó személyes adatokhoz. A pénzintézet a hazai jogszabályok, így különösen a pénzintézetekre vonatkozó szigorú előírásoknak megfelelően végzi a tevékenységét, és kezeli a személyes adatokat. |
Az Adatkezelő az alábbi táblázatban felsorolt adattovábbításokat hajtja végre tevékenységéhez kapcsolódóan.
Az adatfeldolgozók neve és elérhetősége | Az adatfeldolgozás során ellátott tevékenység |
---|---|
Kereskedelmi, gyártó partnerek | A weboldalon rögzített ajánlatkérések, megrendelések adatait az Adatkezelő a partneri szerződésnek megfelelően eljuttatja az Oldalon termékeit megjelenítő gyártó, kereskedő Partnerek részére. |
dr. Dékány Erzsébet. Dr. Dékány Erzsébet. Cím: 5540 Szarvas, Béke Itp. 1/c. Telefon: (66) 312-022 | A jogi ügyek intézéséhez szükséges adatokhoz, és az ezek kapcsán kezelt személyes adatokhoz fér hozzá. Az ügyvéd nem minősül adatfeldolgozónak, mert az adatokkal a rá vonatkozó jogszabályi és szakmai előírások alapján önállóan jogosult rendelkezni. |
Az Adatkezelő a munkavállalót a munkaviszonnyal összefüggő magatartása körében ellenőrizheti, így az internethasználat, e-mailezés és a munkahelyi telefonhasználat is jogszerűen ellenőrizhető. Az ellenőrzés csak a cél eléréséhez szükséges személyes adatok megismerésére terjedhet ki és az annak során alkalmazott eszközök, módszerek nem járhatnak az emberi méltóság megsértésével.
Az Adatkezelő a fentiek érdekében magára nézve kötelezőnek tartja a következő elemek alkalmazását.
Előzetes tájékoztatás
A megkívánt magatartási formákról (cégszerű telefonhasználat, elvárások a céges levelezés kapcsán, a blokkolt oldalak, tiltott internethasználati formák, stb.) az Adatkezelő előzetesen tájékoztatja a munkavállalókat egy erre vonatkozó belső szabályzat formájában, amely az ellenőrzésre lefolytatására vonatkozó részletes szabályokat is tartalmazza.
A fokozatosság elvének követése
Ennek lényege, hogy a legkisebb sérelemmel járó ellenőrzési formával kezdjük az ellenőrzést, s csak abban az esetben haladunk tovább, ha az Adatkezelő érdeke ezt feltétlenül megkívánja.
Az Érintett bevonása az ellenőrzés folyamatába
Az Adatkezelő ellenőrzés előtt minden esetben közli a munkavállalóval, hogy pontosan milyen érdekei miatt kerül sor a munkáltatói intézkedésre, milyen szabályok szerint kerül sor ellenőrzésre (fokozatosság elvének betartása), ki vesz részt a folyamatban, illetve milyen jogai és jogorvoslati lehetőségekkel élhet a munkavállaló az ellenőrzéssel kapcsolatban. Az Adatkezelő minden esetben lehetővé teszi, hogy a munkavállaló jelen legyen az ellenőrzésnél és ő maga mutasson rá azokra az esetekre, amikor megszeghette vonatkozó irányelveket.
A főszabály szerint a munkavállalók munkahelyükön az internetet csak üzleti, kommunikációs célokra használhatják. A munkaadónak joga van az említett üzleti célú internethasználat ellenőrzésére.
A munkahelyi internethasználat ellenőrzése esetén az Adatkezelő kiemelt figyelmet fordít az Érintettek magánszférájára, hiszen a magánhasználat tilalma ellenére, a különböző online médiaeszközök és megosztó alkalmazások révén a munkaviszonyhoz nem kapcsolódó személyes adat is az Adatkezelő tudomására juthat, illetve vele munkaviszonyban nem álló személyek (az e-mailek küldői vagy címzettjei) adatait is megismerheti.
Az Adatkezelő ügyel arra, hogy megfelelően érvényesüljön a személyes adatok védelme, ezért a fokozatosság elve szerint lépcsőzetes módon ellenőrzi az internethasználatot az alábbi módon:
Az Okosgazdák - Trabach Botond Tamás EV vagy annak megbízottja céges e-mail-címet bocsát az Érintettek rendelkezésére annak érdekében, hogy az Érintettek ezen keresztül tartsák egymással a kapcsolatot, vagy a munkáltató képviseletében levelezzenek az ügyfelekkel, más személyekkel, szervezetekkel.
Az Adatkezelő kifejezetten felhívja az Érintettek figyelmét, hogy céges e-mail-címet, valamint az ahhoz kapcsolódó fiókot nem használhatják magáncélú levelezésre.
Az Adatkezelő a céges e-mail-fiókokat jogosult jogos érdeke (GDPR. 6. cikk (1) bekezdés f,) alapján ellenőrizni üzleti titok kiszivárogtatásának megelőzése céljából. Az Adatkezelő szervezet vezetője vagy megbízottja jogosult az ellenőrzésre. Az ellenőrzés esetén az Adatkezelő kiemelt figyelmet fordít az célhoz kötött adatkezelés elvén és a szükségesség-arányosság követelményén túl az Érintettek magánszférájára is, hiszen – a magánhasználat tilalma ellenére – a munkaviszonyhoz nem kapcsolódó személyes adat is az Adatkezelő tudomására juthat, illetve vele munkaviszonyban nem álló személyek (az e-mailek küldői vagy címzettjei) adatait is megismerheti.
Az Adatkezelő ügyel arra, hogy megfelelően érvényesüljön a személyes adatok védelme, ezért a fokozatosság elve szerint lépcsőzetes módon ellenőrzi az internethasználatot az alábbi módon:
Az Adatkezelő a számítógépet, telefont és internet-hozzáférést kifejezetten munkavégzés céljára biztosítja a munkavállalónak, ezért főszabály szerint a céges laptop és mobiltelefon magáncélú használata nem megengedett, azokon személyes adatot tárolni tilos. A céges laptopokon, mobiltelefonokon, egyéb adathordozókon tárolt üzleti információk az Adatkezelő tulajdonát képezik.
Az Adatkezelő ügyel arra, hogy megfelelően érvényesüljön a személyes adatok védelme, ezért a fokozatosság elve szerint lépcsőzetes módon ellenőrzi az adott eszközt az alábbi módon:
A jogszabályon alapuló eseti adatszolgáltatások tekintetében mindig meg kell győződni az adatkezelés jogalapjáról, kétség esetén jogi szakértő közreműködését kell kérni. Személyes adatot továbbítani csak abban az esetben lehet, ha annak jogalapja egyértelmű, célja, és az adattovábbítás címzettjének a személye pontosan meghatározott.
Az adattovábbítást minden esetben dokumentálni kell, oly módon, hogy annak menete és jogszerűsége bizonyítható legyen. A jogszabály által előírt adattovábbítást az Adatkezelő köteles teljesíteni. Az Okosgazdák - Trabach Botond Tamás EV nyilvántartást vezet az adattovábbítások rendszeréről.
Az adattovábbítást megelőzően az Adatkezelő kötelessége megvizsgálni, hogy annak törvényi feltételei fennállnak-e, illetve, hogy a továbbítást követően az adatkezelés feltételei minden egyes személy esetében fennállnak-e.
Az Adatkezelő az Érintett munkavállalók, partnerek és alvállalkozók által megadott személyes adatokkal kapcsolatban az „Európai Parlament 2016/679 Rendelete” és „Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény” előírásait szem előtt tartva jár el.
Az Adatkezelő minden tőle elvárható szükséges intézkedést megtesz az adatok biztonsága érdekében, gondoskodik azok megfelelő szintű védelméről különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.
Az Adatkezelő biztosítja, hogy a nyilvántartás módja és adattartalma a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfeleljen. A jogszabályon alapuló adatkezelések kötelezőek, azokról az érintettek tájékoztatást kérhetnek. Az Adatkezelő gondoskodik az eltérő célú adatkezelések megfelelő, logikai elkülönítéséről. Az Adatkezelő az elektronikus és a papíralapú nyilvántartásokat egységes elvek alapján, a nyilvántartások adathordozóinak különbözőségéből adódó jellemzők figyelembevételével kezeli.
A jelen Szabályzat szerinti elvek és kötelezettségek az elektronikus és a papíralapú nyilvántartások esetében egyaránt érvényesülnek. Az ügyfél-adatokat tartalmazó, valamint az Adatkezelő által nyújtott szolgáltatásokkal összefüggő nyilvántartás tagolt, annak érdekében, hogy a jogalap, cél alapján elkülöníthető adatkezelések egymástól elkülönüljenek.
Az Adatkezelő a nyilvántartás rendszerének felépítése, a jogosultságok meghatározása, és egyéb szervezeti intézkedések útján gondoskodik arról, hogy a személyügyi nyilvántartásban szereplő adatokat csak azok a munkavállalók, és egyéb az Adatkezelő érdekkörében eljáró személyek ismerhessék meg, akiknek erre munkakörük, feladatuk ellátása érdekében szükségük van. Az Adatkezelő a nyilvántartáshoz való hozzáférést az adatbiztonság követelményének érvényesülése mellett, biztosítja azon adatfeldolgozóként közreműködő harmadik személyek részére, akik az Adatkezelő számára olyan szolgáltatást nyújtanak, amely az adatok kezelésével összefügg.
Az Adatkezelő az érintett egyes, személyes adatokat tartalmazó dokumentumairól másolatot készíthet, az adathelyesség ellenőrzése céljából. Az Adatkezelő a nyilvántartás papíralapú dokumentumait az adatbiztonság követelményeire tekintettel tárolja, és gondoskodik azok biztonságos őrzéséről.
Az Adatkezelő a vele szerződéses kapcsolatban álló informatikai szolgáltatója biztosítja a tűzfalat, a vírusvédelmet, valamint az elektronikus levelezés biztonságát.
Az Adatkezelő az elektronikus nyilvántartásokat az adatbiztonság követelményeinek megfelelően tárolja; és törekszik az adatminimum elvének érvényesülésére, annak érdekében, hogy az egyes munkavállalók, és egyéb, az Adatkezelő érdekkörében eljáró személyek csak a szükséges személyes adatokhoz férjenek hozzá. Az Adatállományok kezelésére, azok biztonságos őrzésére, a hozzáférési jogokra, adatok, dokumentációk felhasználására az Adatkezelő szervezetén belül hatályos szabályzatok, utasítások megfelelően irányadók.
A munkavállaló az adatvédelmi szabályzatban foglaltaknak megfelelően köteles az adatokat kezelni.
Az Adatkezelő a hozzá beérkező papír alapú dokumentumokat beszkennelve tárolja a pénzügyi rendszerben, majd azok papíron lefűzve kerülnek a könyvelőhöz. A számlák érkeztető bélyegzőt kapnak. Hozzáférést tekintve a számlákhoz a vezetők, a külsős könyvelőcég férnek hozzá.
A bejövő postát több személy is jogosult átvenni, majd azokat – tartalmuk alapján – az illetékes vezetőknek továbbítják. A kimenő és bejövő küldemények a postakönyvben kerülnek adminisztrációra.
Az Adatkezelő birtokában lévő, személyes adatokat tartalmazó papír alapú dokumentumokat az Adatkezelő kulccsal zárható szekrényben vagy zárható munkaterületen tartja.
Az elektronikus küldemények a munkatársak részére biztosított e-mail címekre vagy az központi info@okosgazdak.hu címre érkeznek, az arra jogosult belső munkatársak érhetik el ezeket.
Az elektronikus dokumentumok iktatása, archiválása belső szerveren történik.
Az a munkavállaló, aki az Adatkezelő által kezelt vagy feldolgozott személyes adatokkal kapcsolatban adatvédelmi incidenst, azaz személyes adat jogellenes kezelését vagy feldolgozását, így különösen jogosulatlan hozzáférést, megváltoztatást, továbbítást, nyilvánosságra hozatalt, törlést vagy megsemmisítést, valamint véletlen megsemmisülést és sérülést észlel, azt köteles a közvetlen vezetője útján haladéktalanul bejelenteni, megadva a nevét, telefonszámát és/vagy e-mail címét, a szervezeti egységét, az incidens tárgyát, valamint azt, hogy az incidens informatikai rendszert érint-e. A bejelentő további olyan információkat is megadhat, amelyeket az incidens beazonosítása, megvizsgálása szempontjából lényegesnek ítél.
A vezető a bejelentést követően tájékoztatja az adatvédelmi felelőst az adatvédelmi incidens bekövetkezéséről, megadva a bejelentő nevét, telefonszámát és/vagy e-mail címét, szervezeti egységét, továbbá a bejelentett adatvédelmi incidens tárgyát, azt, hogy az incidens informatikai rendszert érint-e, valamint a további, a bejelentő által tudomására hozott egyéb információkat.
Amennyiben az Adatkezelő ellenőrzésre jogosult szervezeti egységei a feladataik ellátása során adatvédelmi incidenst észlelnek, az adatvédelmi felelőst haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül értesítik.
Az adatvédelmi felelős – informatikai rendszert érintő incidens esetén az IT részleggel együttműködve – a bejelentést megvizsgálja, a bejelentőtől adatszolgáltatást kér, amelyet a bejelentő köteles haladéktalanul, de legkésőbb 2 munkanapon belül teljesíteni.
Az adatszolgáltatásnak tartalmaznia kell:
Az adatszolgáltatás alapján és az adatvédelmi felelős – az IT részleggel együttműködve – javaslatot tesz az adatvédelmi incidens elhárításához szükséges intézkedésekről az adatok kezelését vagy feldolgozását végző szakterületnek. A javaslat alapján a megvalósítandó további intézkedésekről az adatok kezelését vagy feldolgozását végző szakterület vezetője, – informatikai rendszerben bekövetkezett adatvédelmi incidens esetében – az IT részleg alapján kijelölt Adatkezelő egyetértésével dönt.
Az adatvédelmi incidens elhárítása érdekében megvalósított egyes intézkedésekről az adatok kezelését vagy feldolgozását végző szakterület vezetője az adott intézkedések végrehajtását követő 24 órán belül köteles az adatvédelmi felelőst tájékoztatni.
Szükséges az érintettek tájékoztatása, ha a vizsgálat eredményeként megállapítást nyert, hogy az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságára nézve. Ebben az esetben az adatvédelmi tisztviselő haladéktalanul értesíti az érintetteket és erről az Adatkezelő ügyvezetőjét is értesíti. Az értesítendők listáját a 6. sz. melléklet tartalmazza.
Nem szükséges az érintettek tájékoztatása:
Az adatvédelmi incidensről az adatvédelmi felelős nyilvántartást vezet. A nyilvántartásba rögzíteni kell:
A nyilvántartásban szereplő adatvédelmi incidensekre vonatkozó adatokat személyes adatokat érintő incidens esetében 5 évig, különleges adatokat érintő incidens esetében 20 évig köteles az adatvédelmi felelős megőrizni.
Az Érintett adatvédelmi jogait és jogorvoslati lehetőségeit, és ezzel kapcsolatban a GDPR vonatkozó rendelkezéseit és korlátozásait részletesen a GDPR tartalmazza (így különösen a GDPR 15., 16., 17., 18., 19., 20., 21., 22., 77., 78., 79. és 82. cikkei). Az alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabb rendelkezéseket.
Az Érintett jogosult arra, hogy visszajelzést kapjon tőlünk arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e. Ha ilyen adatkezelés folyamatban van, az Érintett jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
Ha személyes adatoknak harmadik országba történő továbbítására kerül sor, az Érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a továbbításra vonatkozóan a megfelelő garanciákról.
Az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az Érintett rendelkezésére bocsátjuk. Ha az Érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha az Érintett másként kéri.
Az Érintett jogosult arra, hogy kérésére indokolatlan késedelem nélkül helyesbítsük az Érintettre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Az Érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
Az Érintett jogosult arra, hogy kérésére indokolatlan késedelem nélkül töröljük az Érintettre vonatkozó személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és az 7.3.1. bekezdés értelmében azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az észszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy az Érintett kérelmezte tőlük a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
A fentiek nem alkalmazandók, amennyiben az adatkezelés szükséges, többek között:
Az Érintett jogosult arra, hogy kérésére korlátozzuk az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
Ha az adatkezelés a 7.4.1. bekezdés alapján korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az Érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatjuk az Érintettet.
Az Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közöltük, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az az Érintett kérésére tájékoztatjuk e címzettekről.
Az Érintett jogosult arra, hogy az Érintettre vonatkozó, általa a rendelkezésünkre bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az Adatkezelő, ha:
Az adatok hordozhatóságához való jog 7.6.1. bekezdés szerinti gyakorlása során az Érintett jogosult arra, hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását.
Az Érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak jogos érdeken alapuló kezelése ellen, ideértve profilalkotást is. Ebben az esetben a személyes adatokat nem kezeljük tovább, kivéve, ha bizonyítjuk, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az Érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Érintettre vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik.
Ha az Érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódóan és a 2002/58/EK irányelvtől eltérve az Érintett a tiltakozáshoz való jogot műszaki előírásokon alapuló automatizált eszközökkel is gyakorolhatja.
Ha a személyes adatok kezelésére tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül sor, az Érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból tiltakozhasson az Érintettre vonatkozó személyes adatok kezelése ellen, kivéve, ha az adatkezelésre közérdekű okból végzett feladat végrehajtása érdekében van szükség.
Az Érintett a GDPR, valamint a Polgári Törvénykönyv alapján bíróság előtt érvényesítheti jogait, továbbá Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C; levelezési cím: 1530 Budapest, Pf. 5; telefon: +36 1 391 1400; e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu) fordulhat az adatkezelő adatkezelési gyakorlatával kapcsolatban felmerült panasza esetén. Az adatkezeléssel kapcsolatos részletes jogokat és jogorvoslati lehetőségeket részletesen a GDPR 77.,79. és 82. cikkei tartalmazzák.
Az Érintett jogosult a hatékony bírósági jogorvoslatra a felügyeleti hatóság az Érintettre vonatkozó, jogilag kötelező erejű döntésével szemben.
Az Érintett jogosult a hatékony bírósági jogorvoslatra, ha az illetékes felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panasszal, vagy három hónapon belül nem tájékoztatja az Érintettet a benyújtott panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről.
A felügyeleti hatósággal szembeni eljárást a felügyeleti hatóság székhelye szerinti tagállam bírósága előtt kell megindítani.
Az Érintett hatékony bírósági jogorvoslatra jogosult, ha megítélése szerint a személyes adatainak a GDPR-nak nem megfelelő kezelése következtében megsértették a GDPR szerinti jogait.
Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni eljárást az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó tevékenységi helye szerinti tagállam bírósága előtt kell megindítani. Az ilyen eljárás megindítható az Érintett szokásos tartózkodási helye szerinti tagállam bírósága előtt is. Valamely eljárás kezdeményezése előtt javasolt az adatkezelőnek elküldeni a panaszt.
Az Adatkezelő semmilyen módon nem továbbít adatokat más országokba, illetve az Európai Unión kívüli térségekbe.
Kérés vagy probléma esetén, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot; postai úton a 1122 Bp. Eke utca 1., elektronikusan pedig az info@okosgazdak.hu címen fogadjuk kérését, és igyekszünk haladéktalanul válaszolni és mihamarabb teljesíteni kérését. Ha valamivel mégsem elégedett, vagy úgy érzi, jogsérelem érte a személyes adatainak kezelésével kapcsolatban, az illetékes törvényszékhez, a fővárosban a Fővárosi Törvényszékhez is fordulhat vagy vizsgálatot kezdeményezhet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál.
Elnök: dr. Péterfalvi Attila,
Cím: 1024 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.,
Elérhetőség: ugyfelszolgalat@naih.hu, +36-1-3911400, www.naih.hu
Budapest, 2018. május 25.